czwartek, 6 grudnia 2012

Słodkości Piast - recenzja

Jakiś czas temu dotarła do mnie przepyszna przesyłka od firmy ZPC Piast.Wszystkie słodkości roszeszły sie w mgnieniu oka.

Moja paczka zawierała:
- herbatniczki cynamonowe 75g
- szampanki tradycynje 105g
- szampanki kawowe 105g
- ciastka kokosowe 145g
- herbatniki leonki 90g



O firmie:
Tradycja firmy ZPC „Piast” w Głogówku sięga XVIII wieku.
Wywodzi się z małego zakładu cukierniczego założonego w 1765 roku przez rodzinę Kniling pod nazwą „Kniling, Oberglogau Akomel-Honigkuchen Fabrik”. Do 1918 przechodząc on z ojca na syna.
W 1918 roku zostaje założona spółka – przez kolejne 3 lata firma istniała pod nową nazwą : „Mase-Gotzman-Kniling Werke”.W 1921 roku firmę spowrotem przejęła rodzina Kniling.
Zakład produkował dwie zasadnicze grupy: pieczywo cukiernicze i galanterię czekoladową. Produkcja była raczej sezonowa w okresach przedświątecznych.
(...)
W roku 1968 wyprodukowano już 3916 ton pieczywa cukierniczego przy zatrudnieniu 299 osób. Rok ten był też ostatnim w historii istnienia zakładu jako samodzielnego przedsiębiorstwa, ponieważ utworzono Opolskie Zakłady Przemysłu Cukierniczego z siedzibą w Brzegu. W ich skład weszły zakłady: „Odra” w Brzegu, „Piast” w Głogówku, a potem „Otmuchów” w Otmuchowie.
W następnych latach produkcja się zwiększyła. W roku 1973 wyprodukowano już 3549 ton wyrobów przy stanie zatrudnienia 272 osoby.


Moja opinia:
Ładne kolorowe opakowania. Ciastka są bardzo świeżutkie i chrupiące ale co ważne nie kruszą się tylko mają zwartą konsystencję.
Wspomogły mój żołądek gdy stałam na przystanku czekając na autobus albo gdy byliśmy na grzybach a w brzuchu burczało były świetną alternatywą podwieczorku.
Powiem tak są chrupiące i świeże i jak napisane że kokosowe to tak smakują i pachną a jeśli są bananowe to również pachną i smakują bananami.
Mnie najbardziej przypadły do gustu herbatniki cynamonowe, pachnące jesienią i cynamonem.
Do porannej kawy zjadłam na jeden raz.
 

 


Jeżeli chcecie poznać inne produkty firmy ZPC Piast zapraszam was na stronę internetową TUTAJ
Oraz na profil na Facebooku TUTAJ 

 

1 komentarz:

Unknown pisze...

Mniam Mniam Przepyszna Przesyłka:)

Prześlij komentarz